Laatste update vóór mijn doorreis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Krissie Wezel - WaarBenJij.nu Laatste update vóór mijn doorreis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Krissie Wezel - WaarBenJij.nu

Laatste update vóór mijn doorreis!

Blijf op de hoogte en volg Krissie

25 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee Hallo!

Weer een berichtje uit het zonnige, winderige en prachtige Afrika! Deze week weer ontzettend veel leuke en nieuwe ervaringen gehad. We hebben woensdag een gezamenlijke 'braai' gehad met alle vrijwilligers en begeleiders. Dit is eigenlijk gewoon bbq'en. Eerlijk is eerlijk, nog nooit eerder in februari gebarbecued, haha! Heerlijk gegeten en gezellig avondje. Ik had die woensdag trouwens ook mijn tweede workshop. Ik had veel geleerd van mijn eerste workshop, en de tweede ging naar mijn idee een stuk beter. Er was een goede opkomst, en door eerst vertrouwen te krijgen in elkaar door wat kennismakingsspelletjes heb ik naar mijn idee (en dat van mijn begeleidster) een goede workshop neer gezet over emoties en het handelen van emoties. Iedereen was ook zeer positief en kreeg goede reacties. dat was fijn en gaf ook wel een lekker gevoel.
Donderdag ben ik op de tafelberg geweest, prachtig, maar persoonlijk vond ik lionshead mooier. Dat kwam misschien ook wel omdat ik lions head zelf beklommen had en het met zonsondergang was etc, en tafelberg heel toeristisch is. Ik heb hem dan ook niet zelf beklommen, maar met de kabelbaan gedaan (ik weet het, niet sportief, maar kreeg het anders allemaal niet meer geregeld, haha). Een goede reden om nog een keer terug te komen;) Maaaaaar het uitzicht was prachig (misschien hebben jullie all een foto voorbij zien komen op facebook). De wolken hingen erg laag tegen de berg, en dat gaf wel een bijzonder zicht. Lekker bij een kitscherig tentje gegeten, met de kerstballen in de bomen en voor de ramen, maar dat was een fijne leuke afsluiter.
Op de primary school gaat het zijn gangetje, ik ga leuk met de kinderen om en ik heb een 'speciaal' gevalletje. Ik moet haar observeren, mag andere dingen met haar doen als met de rest van de klas, echt een beetje 'mijn' kindje. Heel leuk, en ik denk dat ik haar ook wel ga missen na deze weken.

Het weekend was geweldig!! Ik denk echt een van mijn mooiste weekenden ooit! Ik heb zoveel geluksmomentjes gehad. zaterdag hebben we een hele route gereden met een vrijwilligster die hier in Cape Town woont, dus alle mooie en leuke plekje wist. We zijn langs Muizenberg (een surfstrandje) gereden, en daar een lekkere kop koffie gedronken in een super leuk tentje wat tegelijkertijd ook een gallerij was. Door naar Simonstown, een gezellig havenstadje en direct door naar Boldersbay waar de Afrikaanse pinguïns wonen. Haha, wat een schatjes zeg. En dichtbij!!!! Leuke ervaring. Een heerlijke lunch aan de kant van de weg gehad in een restaurant met prachtig uitzicht op zee. Genieten en het eerste wijntje was ook weer een feit! Op naar het National park waar we naar cape point en kaap de goede hoop zijn geweest. In dat park nog apen en struisvogels langs de weg/op de weg gespot, wat het wel heel bijzonder maakte vond ik. Onderweg naar huis op een paar mooie uizichten gehad, maar mijn geluksmomentje van dag was toch wel bij de wijn yard 'Cape point'. een prachtige wijn yard met een prachtige zonsondergang. Een beter afsluiting van de dag kon ik me niet wensen, ik had echt een prachtige dag, waar ik op dat moment wel even heel veel besef van had. Niet alleen de dag, maar de hele weken! in een woord GENIETEN!!
Jaaaa, s'avonds weer naar club 31, waar ik weer een gezellig en dronken avondje heb gehad, haha. Heerlijk! zondag lekker uitgeslapen, en op het terras gelegen met een boekje. S'middags naar Kirstenbosch, gepicknickt en naar het concert geluisterd. Prachtige tuinen trouwens ook! Moeite waard. Als verrassing nog bij accident in een heel leuk Thais tentje beland, wat ook dit weekend weer goed deed afsluiten.

Maandag was een tegenvaller, mijn workshop ging niet door. Te weinig mensen en het weer zat ook niet mee, waardoor waarschijnlijk niemand de deur uit wilde. Jammer, maar helaas. Ik heb nu wel mijn workshop voor woensdag goed kunnen voorbereiden, en we hebben wat meer reclame gemaakt. Het is een totaal nieuw programma waar ik nu dus voor het eerst mee aan het starten ben. We zitten in de ontdekkingsfase en daar horen ups en downs bij. We bespreken alles en we nemen alles mee voor de toekomst, en nieuwe vrijwilligers. Maar ik denk dat we het nog niet zo slecht doen voor een nieuw project. Het moet alleen nog even bekend worden, en een beetje een plekje krijgen. Ik leer er in ieder geval heel erg veel van en dat is positief!

Vrijdag is alweer mijn laatste dag en dan komt Renée!! Heeeel veel zin in!! Gek om hier alles achter te laten, maar kan ook niet wachten om weer een nieuw avontuur aan te gaan. Komen weer een paar mooie weken aan. Ik denk niet dat ik dan veel internet zal hebben, dus iets minder lange en uitgebreide verhalen, maar jullie zullen vast wel wat van me horen. Woensdag gaan we hier nog lekker een avondje zeilen met zonsondergang en lekker diner, als een soort van afsluiter. Ik zeg, Kom maar op met dat nieuw avontuur!! Ik heb er zin in!!

Ow, en trouwens, de mensen hier zeggen dat wij (Renée en ik) de beste en mooiste en gaafste reis hebben gekozen en dat het de mooiste route is die er in Afrika bestaat. Niet verkeerd gekozen denk ik zo!

Groetjes en veel liefs, Krissie

  • 25 Februari 2014 - 21:13

    Kim :

    Wow Krissie echt super meid! Klinkt erg goed en wat een ervaringen, die pakken ze je niet meer af!
    En dan nog zo'n reis in het vooruitzicht... Ga er maar lekker van genieten met Renee!

    Gr Kim

  • 26 Februari 2014 - 08:19

    Kelly V:

    Hee Krissie!

    Wauw wat klinkt & ziet dat allemaal goed joh! ;)
    Gaaf dat het ook goed gaat met je workshops.
    Geniet nog van laatste weekje vrijwilligers werk en daarna natuurlijk van je doorreis!!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Krissie

Hoi! Ik ben Krissie van Wezel. Ik heb mijn diploma gehaald en ben nu Sociaal Pedagogisch Medewerker. Voordat ik hier daadwerkelijk in ga werken wilde ik nog een avontuur aan gaan. Vandaar deze reis naar Afrika. Hier hoop ik mijn kennis en vaardigheden goed in te kunnen zetten en er gewoon een hele mooie reis van te maken! :)

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 4448

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 26 Maart 2014

Op naar Zuid Afrika

Landen bezocht: