Afrika it is!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Krissie Wezel - WaarBenJij.nu Afrika it is!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Krissie Wezel - WaarBenJij.nu

Afrika it is!!

Blijf op de hoogte en volg Krissie

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen die dit leest;)
Na een aantal dagen zonder internet is het nu wel weer is tijd voor een verslagje. De weken gaan super snel hier. Echt, ze vliegen!! maar dat wil zeggen dat ik het ontzettend naar mijn zin heb, want ja, dat heb ik hoor! Echt, ik besef me iedere dag hoe goed ik het hier heb. Zon, zee, strand, leuke dynamische stad en een geweldig uitzicht op Table Mountain. Want ik ben weer verhuisd. Nu wel naar een geweldig leuk huisje. Het is niet meer midden in het centrum, maar wel in een rustige fijne buurt, MET uitzicht opTtable Mountain, de stad en Lionshead! Een beter uitzicht kan ik me niet wensen, en ook dat besef ik me iedere dag als ik daar zit in mijn bikini, met een wijntje en een lekker hapje. Genieten!

De afgelopen twee weken zijn heel hectisch en bewogen geweest. Er zijn veel dingen gebeurd en best ook wel heftige dingen buiten mijn vrijwilligerswerk om. Lange verhalen, waar ik jullie hier ook niet mee ga lastig vallen, haha! Ik ben er iig een dag goed ziek van geweest, maar voel me nu weer als herboren! En.. heb er dan dit weekend ook even goed van genoten. Vrijdag zijn we met de nieuwe vrijwilligers uiteten geweest, met een gezellig avondje stappen erachter aan. Zaterdag ben ik naar een ontzettend leuk marktje geweest, de old biscuit mill market. Een soort hippie marktje met leuke vintage winkeltjes en leuke gezellige kraampjes en leuke tentjes. Het is bij een oude fabriek, en daar is de markt omheen gebouwd, waardoor het een heel gaaf sfeertje krijgt. Er was ook een foodmarket bij waar al het soort eten van de hele wereld voor je neus werd klaargemaakt. Heet dat het er was, maar ook heel gezellig. Smiddags door kaapstad gewandeld, terrasjes gepikt en kasteel de goede hoop bezocht. Door de Gardens terug naar huis en toen s'avonds Lionshead beklommen. Waaaaauuuwwieeeeeee, wat was dat mooi!! Het was volle maan.. we zijn net voor zonsondergang de berg op gegaan, waardoor we boven op de berg eerst de sunset hebben bekeken, en daarna aan de andere kant van de berg de volle maan zagen opkomen, dit gaf natuurlijk een prachtig beeld! Echt bijzonder en wat leuke foto's kunnen maken. De klim naar beneden was pittig, maar gelukkig heelhuids thuis gekomen.
Eenmaal thuis, lekker douchen, en echt goed opstap. We zijn naar club 31 geweest, een club op de 31e verdieping van een gebouw waar je met een prachtig uitzicht, onder het genot van een Vodka-seven up een heel leuke avond kunt hebben! Half 5 naar huis, dus ik zeg een geslaagde dag/nacht. Niet voor niets dat ik zondag niets anders heb gedaan dan aan het strand gelegen, bakken, verbranden en beetje bijslapen. Haha. Uit eten, en ja, het weekend was alweer voorbij! Pffff het gaat zo snel hier!

Vandaag weer aan het werk, ook hartstikke leuk hoor. Ik heb vandaag mijn eerste 'workshop' gegeven in de bibliotheek in de township. Weer tot hele nieuwe ontdekkingen gekomen, en de township weer een beetje beter leren kennen. Pffff, het is niet niks om daar te wonen hoor. Ik had een meisje van 17 erbij zitten, die haar kind van twee aan de borst had hangen. Het ging over relaties, en het handelen van relaties. Toen ik een vroeg welke woorden er bij ze opkwamen als het gaat om relaties etc, kreeg ik niets anders dan drugs abusing, sex abusing, wraping, gossip, domination, etc etc. Ik vroeg ze om meer woorden, maar die hadden ze niet. Er stond geen één positief woord bij. Ik heb ze proberen te vertellen dat relaties ook positief kunnen zijn, maar dat vonden ze moeilijk te geloven. Jeejtje, die mensen maken wat mee daar hoor. Met wat oefeningen hebben ze ook positieve dingen kunnen benoemen binnen relaties, maar het was een bijzondere ervaring. ze wilde ook niet echt 'praten' over hun eigen ervaringen. Ik begreep eerst niet waarom, maar gossip is dus een groot probleem in de community waardoor ze liever hun mond houden over hun eigen leven. Bang voor conflicten, verhalen en ruzies. Heftig, al vraag je het mij. Ik ben nog aan het denken hoe ik de volgende workshop aan ga pakken, maar hier moet ik wel iets mee.

Nou, even in het kort weer een update. Hopelijk gaan er mee komen, maar het internet is erg slecht hier. Ik ga nog even een wijntje pakken voor het slapen en jullie horen wel weer van me! (Er is nog geen dag voorbij zonder wijn, dus hopelijk kom ik niet terug als een alcoholist, hihi!! Maar goed, het is afrika, Kaapstad, de stad van de wijnen dus geef me is ongelijk;P)

Groetjes, uit het weer o zo warme en zonnige fijne Afrika!


  • 17 Februari 2014 - 21:42

    Jessy:

    Hey Krissie!

    Wat super leuk om je verhaal te lezen en natuurlijk heel herkenbaar. Wat is Lion's head mooi he! Nu je er zo over verteld wil ik echt weer terug. Geniet er maar lekker want het is daar prachtig. En de wijn...lekker blijven drinken nu kan je genieten van heerlijke wijnen. Club 31 is vet he? Ik vind dat de mooiste tent waar ik ben wezen stappen in Kaapstad. Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende update.

    xx Jessy

  • 17 Februari 2014 - 21:46

    Vera:

    Kris, fijn om te lezen dat je het zo goed hebt daar!!! Klinkt ook allemaal heel gaaf!
    Misschien moet je wel even zonnebrand kopen, ik heb het woord verbranden al iets te vaak gelezen.. ;)

    Genieten daar! Kus


  • 17 Februari 2014 - 21:56

    Simone:

    Woeehooeee, Klinkt weer super!!:)
    Geniet ervan chick! Dat we straks in Nederland ook maar weer veeel wijntjes gaan drinken:)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Februari 2014 - 23:01

    Dennis Van Den Berg:

    Haha, Club 31. Dat was de club waar ik het over had (waar wij destijds stonden te wachten voor de deur maar de rij te lang duurde).

  • 18 Februari 2014 - 00:37

    Inge C:

    Ah wat heerlijk om te lezen dat je zo aan genieten bent! You go girl en succes met je workshops!! X

  • 18 Februari 2014 - 10:36

    Lisanne:

    Hee Krissie!

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Zag laatst ook al mooie foto's voorbij komen :) .. Geniet ervan en tot gauw!!

    Liefs Lisanne

  • 19 Februari 2014 - 14:19

    Marieke:

    Wauw Kris, wát een verhalen! Veel succes met je workshops, gaat je vast lukken.
    Voor het stappen en genieten hoef ik je geen succes te wensen, we weten dat je daar heel bedreven in bent. Liefs Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Krissie

Hoi! Ik ben Krissie van Wezel. Ik heb mijn diploma gehaald en ben nu Sociaal Pedagogisch Medewerker. Voordat ik hier daadwerkelijk in ga werken wilde ik nog een avontuur aan gaan. Vandaar deze reis naar Afrika. Hier hoop ik mijn kennis en vaardigheden goed in te kunnen zetten en er gewoon een hele mooie reis van te maken! :)

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 4440

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 26 Maart 2014

Op naar Zuid Afrika

Landen bezocht: