Mijn eerste week in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Krissie Wezel - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Krissie Wezel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Krissie

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo!

Ik dacht dat het wel eens tijd was voor een klein verslagje hier vanuit Afrika! Mijn eerste week zit er op, en het was een week met heeeeeel veel indrukken. De vlucht is prima gegaan, en na een prettige landing ben ik begonnen aan mijn avontuur in Kaapstad. De eerste nacht in het Hostel meteen een aantal leuke Nederlandse mensen ontmoet. Hiermee ben iik s'avonds lekker uit eten geweest, en een aantal lekkere drankjes gedaan. De volgende dag was mijn verhuizing naar onze accommodatie van de vrijwilligers, dit ging prima, maar je wilt niet weten waar wij terecht waren gekomen. Ik kan het omschrijven als een soort cellencomplex, met een bed, en een wc. Meer was het niet. Ik had nog geen kast om iets in te leggen en er was geen gezamenlijke ruimte waar we gezellig konden zitten samen. Nou, goed, wij zouden hier dus echt niet blijven! Echt een no go! Dus zijn we de volgende dag over gehuisd naar een hostel op de hoek. Nu zit ik hier, en dit is wel OK. Niet super mega geweldig, maar volgende week vrijdag gaan we naar een 4 sterren app. waar we alles gezellig samen kunnen doen en ieder een eigen kamer hebben. Goed, dat even snel over de accommodatie, maar dat komt dus allemaal wel goed nu. Ik zit trouwens wel midden in het centrum nu, dus echt overal super super dicht bij! Midden in Longstreet, DE uitgaansstraat van Capetown.

Het weekend hebben we lekker de toerist uitgehangen en zijn we met een rode touringcar door de stad gereden. Beetje TE troeristische misschien, maaaar wel een heel goed beeld van de stad gekregen. Lekker uitgestapt bij een geweldig strand, Campsbay. Echt prachtig! En ook de haven bekeken.

Maandag ben ik begonnen met mijn vrijwilligerswerk. Ik heb kennisgemaakt met de hoofdmeester(es) van de school, jeejtje, wat een pittige tante, maar zit in de klas bij kindjes van 8-9 jaar, en een super van een juffrouw! Ik help met de Afrikaanse lessen (dit lijkt namelijk heel veel op het NL), en rekenen, lezen, helpt met utidelen, ga mee als ze moeten eten (serieus, 3 grote pannen met van die dikke negerinnen waar de kinderen dan echt zo een FLATS eten op krijgen, haha). maar goed, wel goed dat ze het doen. Sommige krijgen namelijk echt zelden wat goed eten binnen.
Ze zijn vanaf dinsdag al druk met mijn verjaardag, en gisteren hadden ze dan ook een geweldige surprise party voor me georganiseerd! Ik kwam de klas binnen en ze gingen helemaal los! Ballonnen, zingen, schreeuwen, op tafels en stoelen staan, echt.. ge-wel-dig!! Ze hadden alle 40 een kaartje voor me geschreven, wilde me allemaal knuffelen en gewoon, echt super cool! Een verjaardag om nooit te vergeten! S'avonds lekker uit eten geweest, een drankje en niet te laat naar bed, want...
Vanmorgen hebben we namelijk Desmond Tutu ontmoet! we zijn om 07.00 naar een kerkdienst van heb geweest, en daarna hebben we met hem ontbeten! echt super cool, en gewoon een leuke ervaring. En.. wat een man zeg. Hij is echt grappig en gewoon super geduldig. En, als een echte toerist, sta ik natuurlijk prachtig met hem op de foto. haha.

Al met al een super week. Morgen naar de wijngebieden @ Stellenbosch, en zondag naar Robbeneiland! Zoals jullie horen vermaak ik me hier wel. Na deze 'korte' samenvatting' zal ik kijken of ik er later nog wat foto's op kan zetten. Houd het maar in de gaten.

Groetjes, uit het verre en zonnige Afrika!!
XX

  • 07 Februari 2014 - 17:24

    Carien:

    He Krissie klinkt allemaal goed nog veel plezier en we wachten op het volgende verslag.

    Groeten uit het regen Nederland BAHHHH echt niets aan.

    Carien en Peer en natuurlijk de rest.

  • 07 Februari 2014 - 17:27

    Roel:

    Tof Krissie!
    Geniet ervan en dat je maar verl nieuwe ervaringen op mag doen!
    Have fun en veel plezier!
    Gr. Roel

  • 07 Februari 2014 - 17:32

    Hein Lauwers:

    Hoi krissie
    Alsnog van harte en vooral genieten en natuurlijk ook een beetje werken
    Gr Hein en Wilma

  • 07 Februari 2014 - 18:06

    Karlijn Driessen:

    Krissie!
    Geweldig!! Geniet ervan!!
    Kaapstad is fantastisch!!
    Kusjes

  • 07 Februari 2014 - 19:51

    Inge Storms:

    Wow wat een avontuur, nu al! Komt helemaal goed daar!! X

  • 07 Februari 2014 - 19:57

    Jacqueline:

    Ha Krissie
    Daar zit je dan in Z- Afrika, vol verhalen en nieuwe ervaringen.
    Mooi om te lezen en te horen dat je zo geniet van je "kindjes"
    Heerlijk dat weertje, nieuwe mensen te leren kennen, en andere culturen te zien.
    Ik ben trots op je
    Tot horens

    Jacqueline

  • 08 Februari 2014 - 19:19

    Eline Schippers:

    Hey Krissie,

    Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar je foto's!
    Have fun and enjoy!!

    Liefs, Eline


  • 10 Februari 2014 - 16:58

    Kim Storms:

    Hey Krissie,
    Wat leuk om wat van je te ervaringen te mogen lezen! Geniet zo veel mogelijk van alle indrukken en ervaringen!

    Gr Kim

  • 11 Februari 2014 - 17:38

    Kaz:

    Haaaaaa Zusssie!

    Leuk verhaaltje :) Wel gaaf dat je met zo'n beroemd man hebt ontbeten ;-) En die surprise party is ook helemaal geweldig zeg. Wel mooi dat ze daar zo'n feest van maken en ze je zo in het zonnetje zetten.

    Over zon gesproken, goed smeren he.. haha ;-)

    Veel plezier en ik zie het volgende verhaal wel verschijnen.

    Gegroet Broer

  • 12 Februari 2014 - 23:31

    Eline:

    Super leuk Kris! Veel plezier meis en laat snel maar weer een berichtje lezen! X

  • 13 Februari 2014 - 19:30

    Renee:

    Heeey Liefie!
    zie dat me berichtje vorige keer niet doorgekomen was!!

    leuk om iets van je te horen :) (al was ik van sommige dingetjes al op de hoogte via Skype :) )
    maar super fijn om te horen dat het goed met je gaat!! En die foto's zijn ook echt heel leuk! vooral van je verjaardag! echt leuk.

    Geniet er van!!

    En tot over 2,5 week :D

    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Krissie

Hoi! Ik ben Krissie van Wezel. Ik heb mijn diploma gehaald en ben nu Sociaal Pedagogisch Medewerker. Voordat ik hier daadwerkelijk in ga werken wilde ik nog een avontuur aan gaan. Vandaar deze reis naar Afrika. Hier hoop ik mijn kennis en vaardigheden goed in te kunnen zetten en er gewoon een hele mooie reis van te maken! :)

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 4442

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 26 Maart 2014

Op naar Zuid Afrika

Landen bezocht: